Skip to content Skip to footer

Handelsbetingelser

Kunden giver med aftalens indgåelse tilladelse til, at Idalou – Dit familieunivers må gennemføre én betalingstransaktion for hver betalingsperiode, i hele medlemskabets løbetid. Betalingstransaktionen gennemføres løbende på den dato, hvor medlemskabet er tegnet. 

Idalou – Dit familieunivers er alene berettiget til at gennemføre betalingstransaktioner på medlemskabets beløb for den kommende medlemskabsperiode samt eventuelle gebyr for udeblivelse. Se yderligere under afsnittet ”udeblivelse”. 

Efter hver enkelt gennemført betalingstransaktion fremsendes kvittering til den e-mail adresse, der er oplyst ved køb af medlemskabet.

Den månedlige medlemspris er oplyst ved aftalens indgåelse og kan fra Idalou – Dit familieunivers ændres med et varsel på 45 dage til udgangen af en måned. Varsel fremsendes til den e-mail adresse, der er oplyst ved opstart/køb af abonnement.

Et medlemskab er altid gældende fra samme dato som købsdato og er gældende, indtil det opsiges af Idalou – Dit familieunivers eller kunden selv. Opsigelse kan ske med løbende måned + en måned fra købsdato efter aftalens indgåelse. Det vil sige, at man altid kun hæves for én medlemsperiode efter opsigelse. Opsigelse af medlemskabsaftale skal ske via egen medlemsprofil som er modtaget ved oprettelse.

Medlemskabet må ikke videregives til andre, men skal opsiges når kundenikke længere ønsker at benytte det.


Du kan opgradere dit medlemskab fra de forskellige typer medlemskaber med øjeblikkelig virkning ved betaling af differencen mellem medlemskaberne for den resterende betalingsperiode. Ønsker du at nedgradere dit medlemskab fra kan dette først gennemføres ved din næste månedlige betaling.

Ønsker du at op- eller nedgradere dit abonnement, kan du ikke gøre det selv, men ændringen kan til enhver tid foretages ved at sende en mail tilinfo@idalou.dk eller ved personlig henvendelse i kaffebaren. 

Når du ændrer dit medlemskab, vil opsigelsesperioden igen være en løbende måned + en måned.


Ændring af kortoplysninger kan foretages via Medlemslogin på www.idalou.dk. Ved udløb af kort modtager kunden automatisk en mail med påmindelse om, at kortoplysninger skal fornyes. Er dit kortudløbet eller har du frameldt dit kort via dit medlemslogin, er du fortsat underlagt at betale for medlemskabet indtil medlemskabet er opsagt jf. Idalou – Dit familieunivers opsigelsesbetingelser.  


Medlemskabet kan sættes i bero i maksimalt én måned. Kunden kan starte bero på hvilken som helst dag i måneden. Ved ny påbegyndelse af medlemskab er opsigelse løbende måned + 1 måned i opsigelse. Det koster 130 kr at sætte medlemskab i bero og kan gøres én gang hver sjette måned. Medlemskab kan ikke opsiges under bero, og medlemskab som er opsagt kan ikke sættes i bero. Du skal kontakte Idalou – Dit Familieunivers via mail:info@idalou.dk hvis du ønsker at sætte dit medlemskab i bero.


Hvis du bliver forhindret i at deltage på et hold, som du er tilmeldt, skal du gå ind og afmelde dig holdet senest 2 timer før holdet starter, så en anden på evt. venteliste har mulighed for at få glæde af pladsen. 

Som medlem giver du Idalou – Dit Familieunivers adgang til at hæve et gebyr på 50kr, ved udeblivelse fra tilmeldte hold uden afmelding senest to timer før holdstart. Det eventuelle gebyr hæves sammen med din næste abonnementsbetaling, og tilføjes på kvitteringen.

Hvis du har skrevet dig på venteliste, er det dit eget ansvar at holde øje med om du skulle få en plads på holdet. Hvis du ikke dukker op, efter at være tildelt en plads via ventelisten, vil du blive pålagt et gebyr på 50 kr. Efter afmeldelsesfristen på de 2 timer er udløbet, slettes ventelisten, og du får ikke længere automatisk plads på holdet.

Hvis du har tilmeldt dig hold med klippekort og udebliver uden afmelding senest 2 timer før holdstart, mister du det klip, som du har brugt, da du tilmeldte dig holdet.

”Opsparing” af holddeltagelsesgange. Hvis du har et STANDARD medlemskab og dermed kun adgang til ét hold pr uge, kan du ikke ”spare din gang op” til næste uge, hvis du skulle være forhindret i at deltage i en uge.


I tilfælde af en pandemi eller epidemi eller lignende tilstand, som resulterer tvunget lukning af Idalou – Dit Familieunivers, er opsigelsesperioden ligeledes en måned plus en løbende måned. Kundens medlemskab kan forlænges (gratis) med den lukkede periode ved opsigelse af medlemskab. Kunden skal selv gøre Idalou – Dit familieunivers opmærksom på dette, når kunden opsiger medlemskabet. 


I ferieperioder og på helligdage kan åbningstider og hold være reduceret. Vi følger skolernes feriekalender for området omkring Slagelse.


I henhold til forbrugeraftaleloven har kunden 14 dages fortrydelsesret på køb af medlemskab eller klippekort. Fortrydelsen kan ikke tages i brug, hvis medlemskabet eller klippekortet er taget i brug – dette gælder også hvis kunden har tilmeldt sig et hold (optaget en plads) og afmeldt sig igen.

Ved køb af billetter til arrangementer og events på en bestemt dato er købet bindende og kan dermed ikke fortrydes.


Idalou – Dit Familieunivers indsamler, registrerer og behandler personoplysninger for at kunne gennemføre oprettelse af medlemskab, klippekort, engangstimer mm. Idalou – Dit Familieunivers indsamler kun de oplysninger, som er nødvendige for levering af ydelsen.

De personoplysninger der behandles, er navn, e-mail og telefonnummer.

Idalou – Dit Familieunivers registrerer ikke personfølsomme oplysninger såsom cpr. nr. eller konto-/kortnumre.

Ved handel gennem www.idalou.dk registreres personoplysninger med det formål at kunne levere det bestilte medlemskab eller bestilling. Når sådanne oplysninger registreres, sikrer Idalou – Dit familieunivers, at det sker med brugerens samtykke og at det fremgår klart, hvilke oplysninger der registreres.

Registrerede oplysninger opbevares i 5 år af hensyn til vores regnskabsmateriale, hvorefter oplysningerne slettes.

I overensstemmelse med Persondataloven, vil Idalou – Dit Familieunivers som dataansvarlig give enhver der begærer det, meddelelse om, hvorvidt der behandles oplysninger om vedkommende. Behandles der personoplysninger, vil der blive givet meddelelse om: 1) hvilke oplysninger der behandles, 2) behandlingens formål, 3) hvem der måtte modtage oplysningerne samt 4) hvorfra oplysningerne stammer. En registreret kan til enhver tid overfor Idalou – Dit familieunivers gøre indsigelse mod, at oplysninger om vedkommende gøres til genstand for behandling.
 

GDPR – journalføring ved behandlinger:

Som sundhedsfaglig med autorisation forpligtes man til journalføring jf. sundhedloven.

Sundhedsfaglige behandlere ansat i Mamabalance og Idalou- Dit familieunivers behandler dine personoplysninger forsvarligt og i overensstemmelse med persondataloven. Der anvendes Planway som journalsystem (se betingelser).

Ved onlinebooking indhentes samtykke fra dig, hvorved du accepterer betingelser og vilkår for persondatahåndtering, samt virksomhedernes øvrige vilkår og forretningsbetingelser.

Personoplysningerne anvendes ved booking, journalføring, bogføring og betaling. Journaloplysninger opbevares i 10 år i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Tilsyn med reglerne i sundhedslovgivningen udføres af Styrelsen for Patientsikkerhed. Du kan findes styrelsens kontaktoplysninger på www.stps.dk

 

Planway betingelser:

1. Anvendelse og gyldighed

– Ved at bruge Planway accepterer du disse betingelser.

– Ved brug af Planway og accept af disse vilkår, indgår du (Herefter også kaldet forbruger) en aftale med Planway Aps, som er et dansk registreret selskab, der står bag og udbyder tjenesten Planway.

– Planway forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser uden varsel.

 

2. Forbrugers forpligtigelser

Forbruger forpligter sig til at overholde dansk lovgivning. Forbruger er ansvarlig for lovligheden af det materiale og den information som stilles til rådighed for offentligheden, herunder at materiale og information ikke krænker tredjemands rettigheder eller kan vække anstød i offentligheden. Kunden forpligter sig til og er ansvarlig for, at relevant information herunder navn, adresse, postnummer, telefonnummer, e-mail adresse altid er korrekt hos Planway, hvorfor kunden straks ved ændringer heri skal meddele disse til Planway skriftligt eller ændre oplysningerne under kundeprofil. 

 

3. Planway’s forpligtelser 

Planway forpligter sig til at behandle alle oplysninger om forbruger fortroligt, og information deles kun med relevante Planway partnere. Planway forbeholder sig dog retten til at udlevere forbrugers personlige oplysninger til de relevante myndigheder i tilfælde af misbrug af internettet eller begrundet mistanke herom. Planway forbeholder sig ret til at bruge oplysningerne til udarbejdelse af generelle statistikker samt at anvende det udførte arbejde som reference i salgs- og marketingsøjemed. Planway er berettiget til at videregive oplysninger til officielle navnemyndigheder, f.eks. DK Hostmaster, InterNIC og RIPE. 

 

4. Planway’s rettigheder

Planway er berettiget til uden varsel at nedtage og lukke en forbrugers konto, såfremt forbruger ikke overholder de generelle betingelser og/eller særaftaler mellem parterne. Planway er berettiget til uden forudgående varsel at slette materiale, som efter Planway’s skøn er ulovligt, af anstødelig karakter eller på anden måde strider imod god skik og brug. Planway anser spam for misbrug og derved en misligholdelse af aftalen, og forbeholder sig retten til at videregive personlige oplysninger til relevante myndigheder i sådanne tilfælde. 
 

5. Sikkerhed

Planway bestræber sig på at opretholde en høj grad af sikkerhed, herunder relevant SSL-kryptering (https) ved tilgang til systemet. Planway kan dog ikke garantere mod hacker-angreb, som kan forårsage systemnedbrud og/eller tab af data. Tab forårsaget af hackerangreb vil derfor ikke blive dækket af Planway. Forbruger er selv ansvarlig for sikkerhed på de anvendte enheder. Planway foretager løbende backup, der opbevares i tre måneder. 
 

6. Ansvarsfraskrivelse

Planway er ikke ansvarlig for tab eller skade som følge af afbrydelser eller forstyrrelser i Planway’s elektroniske udstyr eller afbrydelser eller forstyrrelser, der kan tilskrives Planway’s leverandørers eller øvrige tredjemænds forhold. Planway er ikke ansvarlig for informationer hentet fra internettet eller brugen af internettet i øvrigt. 

 

7. Varsling af ændringer 

Planway skal varsle ændringer af aftalen med forbruger i de tilfælde ændringen er til ugunst for forbruger. Varsling pr. emailadresse oplyst af kunden ved aftaleindgåelsen er tilstrækkelig varsling. Ændringer til ugunst for forbruger skal ske med minimum én uges varsel. 

 

8. Planway’s overdragelse til tredjemand 

Planway er berettiget til frit at overdrage driften af produktet samt eventuelle tilknyttede tillægsydelser til tredjemand uden varsel, såfremt overdragelsen kan ske på uændrede vilkår for forbruger. 
 

9. Lovvalg og værneting 

Tvister imellem forbruger og Planway skal afgøres efter dansk ret ved Planway’s hjemting. 

 

10. Opbevaring af data

Ved accept gives der samtykke til at din persondata må opbevares og håndteres i Planway. Alle henvendelser og spørgsmål til personoplysninger kan sendes til info@planway.com

For ydeligere information om planway se www.planway.com

Kontakt- og virksomhedsoplysninger
Idalou – Dit Familieunivers (StraVin ApS)

Smedegade 2C, 4200 Slagelse
+45 27 20 05 23
info@idalou.dk
CVR: 43985132

Åbningstider
 
Mandag og Tirsdag
09.00 – 16.30
Onsdag – Fredag
09.00 – 17.30
Lørdag:
09.00 – 16.30
Søndag:
Åben 1. Søndag i måneden
09.00 – 14.00
Smedegade 2c
4200 Slagelse
 
Telefon: +45 50 29 57 20
Mail: info@idalou.dk
CVR: 43985132